شیک فایل _ دانلود فایل های دانلودی

مرکز دانلود فایل های چندین سایت معتبر

شیک فایل _ دانلود فایل های دانلودی

مرکز دانلود فایل های چندین سایت معتبر

معرفی پروژه ، مقاله ، تحقیقات دانشجویی و کلیه ی فایل های دانلودی در تمامی زمینه ها

نویسندگان
نماد شناسی سبز در باغ ایرانی

هنر باغبانی نه تنها ازلحاظ اقلیمی بلکه از نظر فرهنگی تشویق میشد از نظر فرهنگی چه قبل و چه بعد از اسلام باغها ، وعده دیدار باغهای سبز روح انگیز بهشت سبز را میداد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 43
حجم 2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری

توضیحات کامل

دانلود پروژه رشته معماری

نماد شناسی سبز در باغ ایرانی

 
چکیده:
 هنر باغبانی نه تنها ازلحاظ اقلیمی بلکه از نظر فرهنگی تشویق میشد . از نظر فرهنگی چه قبل  و چه بعد از اسلام باغها ، وعده دیدار باغهای سبز روح انگیز بهشت سبز را میداد. در کشاورزی سنتی ایران باغبانی و پرورش درختان از عزیزترین میراثهایی شمرده میشود که هنوز هم  از ارزش  علمی فراوان برخوردار است .به  باغچه هایی که ایرانیان در اطراف بنای ساختند « به اره دئسه» میگفتند که به معنی پیرامون دژ یادیس بود . 
 
دلیل و هدف ازکشت گیاه حائز اهمیت است . در باغسازی گاهی گیاهان را از نظر مذهبی به کار میبردند و گاهی برای نمایش قدرت و ثروت خوداقدام به ساختن باغهای وسیع و زیبا  میکردند . حجم اصلی گیاهان شامل درختان سایه دار و محصول دار است و گلها و گیاهان تزئینی به میزان کمتری در باغها وجوددارند . درمیان کرات برای جلوگیری از هدررفتن آب  spest(نوعی یونجه) میکاشتند که تا 7 بار قابل دور است . مفید و خوشبو ،زیبا و اقتصادی است و نگهدایش آسان بود و ازت هوا را جذب کرده ، به خاک  میدهد .دافع پشه و مگس بوده و در اوایل رشد منظره چمن دارد و با رشد بیشتر  در برابر باد مواج میشود و بیدها  را در جایی که آب زیاد است اما نه در کنار حوضها و استخرها. چون حوض را میشکست .
 
 کاشت چهارنوع بید در باغها ی ایران معمول بود : بید معمولی ـ بید عرقی ـ بید سرخ( سایه دار ) ـ گل بید یا بیدمشک . درختانی که کنار خیابانهای باغ در محور اصلی مینشاندند : سرو ـ کاج و نارون بودند که صرفاً بخاطر سایه  اندازی کاشته میشدند و به انها بده ، بیاخ یا درختان بی بخ ( بی بار) میگفتند .
 
 
 
کلمات کلیدی:

باغ ایرانی

هنر باغ سازی

معماری حاکم بر باغ

نماد شناسی باغ ایرانی

 
   
 

توضیحات بیشتر و دانلود





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.