شیک فایل _ دانلود فایل های دانلودی

مرکز دانلود فایل های چندین سایت معتبر

شیک فایل _ دانلود فایل های دانلودی

مرکز دانلود فایل های چندین سایت معتبر

معرفی پروژه ، مقاله ، تحقیقات دانشجویی و کلیه ی فایل های دانلودی در تمامی زمینه ها

نویسندگان

۴۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

پروژه مفاهیم معماری با عنوان کاخ مسعودیه تهران

دانلود پروژه مفاهیم معماری با عنوان کاخ مسعودیه تهران


مشخصات فایل

تعداد صفحات 41
حجم 32 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پروژه مفاهیم معماری با عنوان کاخ مسعودیه تهران

 

آشنایی با مکان  کاخ مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه تهران از قدیمترین عمارتهای شهر تهران است که به دوره ناصرالدین شاه بر میگردد.این عمارت زیبا در مرکز شهر و در نزدیکی میدان بهارستان قرار گرفته که از دیر باز تا کنون همواره مورد توجه بوده که شاهد آن تغییر کاربری این بنا در رژیم گذشته به ساختمان اداری وزارت آموزش و پرورش ،سازمان پیشاهنگی ایران، و در دوره جمهوری اسلامی به ساختمان اداری آموزش و پروزش و در حال حاضر مورد استفاده اداری سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستیو گردشگری کشور میباشد.
 
نام تهران در حدود اواخر سده دوم بیش از میلاد ، برای اولین بار در یمی از نوشته های تیودیس یونانی آمده است .ابو اسعد سمعانی در کتاب خود از شخصی به نام ابو عبدالله محبدابن حامد تهرانی رازی نام برد که اهل تهران بوده و در سال 261ه.ق چشم از جهان فرو می بندد و لذا این کتاب قدیمی ترین سندی است که به موجودیت تهران قبل از سده سوم هجری قمری اشاره می کند.ابن حوقل در سال 331هجری قمری تهران را شهری سرسبز و دارای باغهای فراوان ذکر می کند که میوه های فراوانی داشته و ساکنان آن بیشتر در زیر زمین زندکی می کردند. استخری در سال 340هجری قمری در مورد تهران به تفضیل در کتاب خود (المسالک الممالک )ذکر کرده است .
 
 ابن بلخی نیز در فارسنامه حدود سالهای 500هجری قمری از آثار تهران سخن به میان آورده است .یاقوت حموی در کتاب خود المعجم البلدان به سال 620هجری قمری تهران را قریه ای از قرا ری می داند که اکثر آن زیر زمین ساخته شده و شامل دوازده محله است و اطراف آن باغهای زیادی است که به هم راه دارند. ذکریای قزوینی در کتاب آثارالبلاد (674هجری قمری )که تقریبا 70 سال بعد از یاقوت حموی نوشته شده درباره تهران چنین مینویسد: تهران شهری است زیرزمینی مانند لانه مورچه که اهالی آن به محض حمله دشمن در زیرزمینها مخفی می شدند. 
حمدالله مستوفی در کتاب نزهه القلوب خود به سال 740 هجری قمری تهران را اینطور تشریح می کند: تهران یکی از ییلاقات ری بوده و آب و هوایی گوارا و سالم دارد و دارای باغهای میوه فراوانی است و جمعیت زیادی هم داشته است .
 
رونق تهران بس از حمله مغول به سبب مهاجرت اهالی ری به تهران بیشتر شد.بعدها بای جهانگردان نیز به این قسمت رسید و احتمالا اولین جهانگردی که به تهران سفر کرد روی کونثالث دکلاویخو نماینده هانری سوم پادشاه اسپانیا در دربار امیرتیمور بود که در سال 806هجری قمری به تهران آمد.وی درسفرنامه خود از باغها و میوه های فراوان ، آب زیاد و آب و هوای ناسالم تهران نوشته است . شهرت تهران با روی کار آمدن سلسله صفویه بیشتر شد و رونق آن با به قدرت رسیدن شاه هماسب آغاز کردید. به دلیل وجود آب فراروان و باغهای زیاد و شکارکاههای متنوع شاه طهماسب به تهران علاقه ای وافر نشان می داد و اقامتهای طولانی در ان داشته است و حتی در سال 961هجری قمری دستور دادحصاری دور شهر بنا کنند که 4 دروازه و 114برج داشت(برابر با سوره های قرآن) و طول آن حدود 6000قدم بود.شاه عباس صفوی نیز به بیروی از شاه طهماسب تا مدتها به آبادی تهران برداخت و حتی باغی به نام چهارباغ احداث کرده و در ان عمارتی برای اقامت موقتی خاندان سلطنت بناکرد. 
 
 
کلمات کلیدی:

عمارت

مفاهیم معماری

کاخ مسعودیه تهران

 
 
 
فهرست:

فصل اول:آشنایی با مکان کاخ مسعودیه تهران

فصل دوم:ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز نقشه های مجموعه کاخ مسعودیه تهران

فصل سوم: تزیینات کاخ مسعودیه تهران

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود
 

  • جواد حسین وش

مقاله رشته معماری با عنوان معماری دوره صفویه

در دانلود مقاله رشته معماری به بررسی معماری دوره صفویه می پردازیم


مشخصات فایل

تعداد صفحات 38
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته معماری با عنوان معماری دوره صفویه

 
مقدمه :
درباره معماری ایرانی و به ویژه معماری ایرانی دوره صفویه، آن گونه که در محافل علمی موسوم است و آن گونه که اروپاییان دانش و بینش ایرانیان را به خواندن نوشتارهای خودشان در زمینه معماری تشویق می‌کنند، هیچ سخن پرقدرتی شنیده نشده است.آنچه در تدوین فضای معماری ایرانی، شکل دادن و مجهز کردن محور اصلی آمد و شد‌ها و توقف‌هاست، در دوران صفویه بار بصری بیشتری دارد. در این دوره شهرسازی ایران به استقبال قرینه‌سازی می‌رود.
 
کاربرد این شگرد در پیشینه‌های معماری ایرانی نزدیکی‌های زیادی دارد که با اندازه‌هایی که در بلندا افزایش داده می‌شوند، معماری‌های دارای کاربرد اجتماعی دوران صفویه را همانند وسیله ارتباط جمعی _ از راه بصری را متمایز می‌کند. آنچه در تدوین فضای معماری ایرانی در نقش نمادین دادن به بناها دارای کاربری همگانی خلاصه می‌شود، به دست معمارانی که از توان چشمگیر صفویان در آبادانی و تولید فضای ساخته شده بهره می‌بردند رشد زیادی کرد. نقش‌های برخوردار از فروتنی و دارای بار معنوی و نمادین، پیش از صفویه تنها در نقاطی خاص از بناها به چشم می‌آمدند. در دوران شکوفایی صفویان، دارای وظیفه‌ای تازه شدند تا آن جا تعمیم پیدا کردند و با شالوده کالبد بناها به گونه‌ای ترکیب شدند. 
 
در بسیاری از بناهایی که به ویژه در اوج توانمندی صفویان ساخته شده‌اند، اهمیت پوشش‌های تزیینی تا‌ آن اندازه فزونی پیدا می‌کند که برای فهم شالوده معمارانه فضا باید از آنها عبور کرد تا فراتر از پوشش‌های تزئینی به شالوده ساختمان پرداخت.آنچه در تدوین فضای معماری ایرانی در زنده بودن و نقش‌ساز بودن معماری در پهنه شهر خلاصه می‌شود و نزدیک با تعلق بنا به محیط اجتماعی شهر است، در دوران صفویه به گونه‌ای کم و بیش جدا از بافت کالبدی شهر روی به تقویت بناها در محور بلندا می‌کنند. تا بتوانند بیشترین راه تماس با گستره مکانی خود را هموار کنند. گسترش در ارتفاع بناهای همگانی دوران صفویه، تلاشی برای تایید و تاکید تعلق فرآورده‌های معمارانه به شهروندان است. برقراری ارتباط بصری، نخستین گام برای برقرار کردن ارتباط ذهنی شخصی مردمان با بناها به شمار می‌آید زمینه‌های مساعدی برای معماری ایرانی وجود دارد تا به معماران اجازه دهند که خصیصه‌های معماری را به شکلی نو و پی‌جوی مفاهیمی درخور زمانی که زندگی می‌کنند، جلوه دهند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

معماری سنتی

معماری ایرانی

معماری دوره صفویه

پلان معماری های قدیم

 
 
 
 
فهرست مطالب
معماری دوره صفویه 3
مقدمه : 3

گذری بر معماری دروه صفویه: 5

ساخت‌ و سازه‌: 12
الف‌) ایوان‌ فضای‌ احیاء شده : 12
ب ) تغییرات‌ در پلانها (ته‌ رنگها  ): 13
ج‌) تغییرات‌در پوششها و جای‌گذاری‌پایه‌ها و دیوارها: 14
د ) گنبدها : 17

آمودها (تزیینات‌ یا الحاقات‌ غیرسازه‌ای‌  ) : 19

الف‌ - کاشى‌ هفت‌ رنگ‌: 19
ج‌ - نقش‌ بر دیوار: 20
د - نورپردازی‌: 21
 . ه - آینه‌کاری‌ و گچ‌بری‌: 22
  و - آجرچینى‌ و آمودهای‌ چوبى‌: 23

کاخ های اصفهان 26

عالی قاپو 28
ساختمان کاخ: 29
ویژگی خاص کاخ : 31
زیباترین کاخ عالم : 33
ساختمان کاخ: 34
منابع و مواخذ: 37
 


توضیحات بیشتر و دانلود

 

  • جواد حسین وش

پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

در این دانلود پروژه رشته معماری به بررسی بازار ایرانی می پردازیم


مشخصات فایل

تعداد صفحات 109
حجم 5 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

 
مقدمه
بازار، به گونه‌ای که می‌شناسیم و در شهرهایی از قبیل اصفهان، تبریز، کاشان و کرمان می‌بینیم، ساختاری ویژه‌ی این سرزمین است و شکل آن طی هزاران سال تکامل تدریجی قوا یافته است. شهرهای دوره‌ی اسلامی ساختاری مشخص داشتند، در قلب شهر مراکز مهم حکومتی و مذهبی قرار داشته‌اند و بازار همچون شریانی بزرگ دروازه‌ی مهم شهر را به مرکز متصل می‌کرده است. در اطراف بازار و متصل به آن عملکردهای عمومی و مهم شهر قرار داشتند. زندگی اجتماعی شهر نیز درون بازار جریان می‌یافته است. داد و ستد، فعالیت تولیدی، مراسم مذهبی، اعلام احکام جدید، معاشرت و بسیاری  از اتفاقات مهم شهری در بازار اتفاق می‌افتاده است. نظام بازار، که صاحبان حرف و اصناف، حکمران و مأموران حکومتی تعریف می‌کردند، فعالیتهای پیچیده‌ی درون بازار و ساختار فیزیکی آن را تعریف می‌کرده است.
 
عموما در بازارها کاربریهای متجانس (از قبیل صرافی، طلافروشی، آینه و شمعدان فروشی) در کنار هم قرار می‌گرفتند؛ همچنین مغازه‌های کالاهای گران در مناطق مرکزی‌تر و محلهای تولید داد و ستد کالاهای کم ارزش‌تر و حجیم‌تر در مناطق حاشیه‌ای و غیر مرکزی سازماندهی می‌شده‌اند.وسعت، چند عملکردی بودن، توأم کردن خرید با استراحت، تفریح، اقامت مموقت، فعالیتهای اداری، صرف غذا، نمایش و حتی ورزش از یک طرف و ویژگیهای فضایی نظیر پیوستگی فضایی، سرپوشیده بودن، توجه به معماری، تزئین و نورپردازی از طرف دیگر، مجموعه عواملی هستند که مراکز بزرگ تجاری امروز را به بازارهای قدیمی شبیه می‌سازند. گذشته از نحوه‌ی خاص سازماندهی فضایی و سبک معماری، که طبیعتا متفاوت با امروز بوده است، آنچه بازار ایرانی را متمایز می‌سازد، فضای جادویی آن، تنوع رنگها، عطرها، نورپردازی و دیگر عناصر غیر مادی است که روح فضا و مکان را تشکیل می‌دهند. بازار ایرانی دارای چند ویژگی بنیادی است که از نظر بررسی کالبدی شکل بازار حائز اهمیت است.
 
 
کلمات کلیدی:

بازار

بازار سنتی

بازارهای ایرانی

معماری بازار ایرانی

طراحی معماری مراکز خرید

 
 

تاریخچه احداث مراکز خرید

تاریخچه‌ی مرکز خرید تا حدود زیادی به استعاره‌ی پدر سالاری در کسوت اندیشه‌های ویکتور گروئن وابسته است. این تاریخچه، تاریخچه‌ی اشخاص است نه مناسبات و در نهایت شرایط اجتماعی و فضای تجربی پیدایش نوع جدید را نادیده می‌گیرد. گروئن چهره‌ی شاخص و از مروجان برجسته مرکز خرید است که در سال 1954 نمایشگاهی سیار در این زمینه سازماندهی کرد. اما از دهه‌ی 1920 به بعد از خلال گفتگوهای رسمی متخصصان خرده فروشی، برنامه ریزان، روزنامه‌نگاران، ساخت و سازگران و معماران اندیشه‌های گوناگون درباره‌ی مرکز خرید مطرح شده که شماری از آنها پذیرفته شده، تغییر یافته یا بی اعتبار نشده است.درسهای مراکز خرید حومه‌ای برای اولین بار در شهرها آموخته شد، به عبارت دیگر، محوطه (شهری یا حومه‌ای) و برنامه (پیاده‌روسازی  و خرده فروشی) تنها خصیصه‌های مرکز خرید به شمار نمی‌آیند. در سالهای میانی قرن گذشته، ویژگیهای تعریف کننده‌ی یک مکان اقتباس و در جای دیگر اجرا شد. 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول

بازار ایرانی

سازماندهی به صورت مجموعه‌ای
شهر سر پوشیده
منظره‌های سرپوشیده
ساختار ارگانیک
 
فصل دوم

تاریخچه احداث مراکز خرید

خوش منظره
مدنی
شهر سبز
شهر
موخره
 
فصل سوم

طراحی ، ساخت، مدیریت پاساژ در ایران

نقش شهرداری در ایران
پیش نیاز‌های اصولی طرح یک پاساژ موفق
 
فصل چهارم

مراکز تجاری

سیر تحولی
در ایران
 
فصل پنجم

طراحی و ساخت مراکز خرید

بررسی اقتصادی و تحلیل بازار
انتخاب مکان
طرح ریزی اجمالی
طراحی کلی و معیارهای طرح‌ریزی
یک پارچگی با محیط اجتماعی
هرج و مرج در مقابل نظم
مالها
تسهیلات رفاهی
نورپردازی و مصالح
خدمات رسانی
تونل خدمات زیر زمینی
پارکینگ و ترافیک
تأسیسات
انواع مراکز خرید
 
فصل ششم

تحلیل وبرسی دو پروژهی تجاری

بازارمرکزی بندرعباس
پاساژابهری درتهران 
 
فصل هفتم

مراکزخرید در جهان

بازاروالنسیادراسپانیا
مرکزخرید(مثلث)-انگستان
مرکزخرید(ابردین وریچموند)-کانادا
 
فصل هشتم

اقلیم

 
فصل نهم:

فهرست فروشگاه‌ها براساس مکان آنها

 


توضیحات بیشتر و دانلود
 

  • جواد حسین وش

طراحی پارکینگ مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان

در این دانلود پروژه رشته معماری به طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی سیزده آبان می پپردازیم ضمنا فایلهای اجرایی نیز ضمیمه پایان نامه شده اند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 123
حجم 18 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پروژه رشته معماری با عنوان طراحی پارکینگ مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان همراه با با فایلهای اجرایی

 
مقدمه
درطرح ریزی و ساماندهی مراکز شهرها، سیاست اصلی باید درجهت تشویق استفاده از وسایل نقلیه جمعی باشد. اما، اگر خودروها به مناطق مرکزی شهرها دسترسی نداشته باشند، این مراکز درشهرهای جدید رونق نمی گیرد، و شهرهای موجود رونق و جنب وجوش خود را ازدست می دهند و به مناطق راکد و دل مرده ای که مطلوب شهروندان نیست تبدیل می شوند.در شهرهای بزرگ، یافتن جایگاه پارک یکی از معضلات رانندگان وسایل نقلیه شخصی می باشد. متاسفانه در سالهای گذشته به این مهم توجهی نشده است و پارکینگ های موجود ،بسیار کمتر از نیاز فعلی به محل پارک خودرو است و هر ساله با افزایش تعداد وسایل نقلیه شخصی ،این مشکل رو به فزونی می رود. 
 
 
بنابراین وسایل نقلیه شخصی حتی بدون توجه به تابلو های ایست ممنوع و یا پارک ممنوع در کناره خیابانهای پر تردد شهری که محلی برای پارک کردن و یا مانور آن در نظر گرفته نشده است ،توقف کرده و مشکلات عدیده ای را برای حمل و نقل شهری ایجاد می کنند ؛ در نتیجه ضرورت دارد هرگونه تلاشی برای بهبود این روند ، در زمانه حمل و نقل شهری مورد استقبال قرار گیرد.
 
 بنابراین، در بافت های پر، حذف پارکینگ های خیابانی باید تدریجی و همزمان با فراهم ساختن پارکینگهای عمومی باشد. در توسعه های جدید، طرح ریزی شهری باید وسایل نقلیه جمعی، سیستم پیاده روی و دوچرخه سواری، و پارکینگ های عمومی را هماهنگ با یکدیگردرنظر بگیرد و طرح کند.در فراهم ساختن پارکینگ های عمومی، سیاست اصلی باید این باشد که استفاده کنندگان از آنها، حداقل بهای کامل این استفاده را بپردازند. درشهرهای بزرگ ممکن است به منظور تنظیم حجم ترافیک درمناطق مرکزی شهر، نرخ کرایه پارکینگ را حتی بیشتر از هزینه تمام شده آن تعیین کنند. در این موارد، به نرخ کرایه پارکینگ باید به عنوان عامل مؤثری در تنظیم تقاضا نگاه کرد.
 
 
کلمات کلیدی:

پارکینگ

طراحی معماری پارکینگ

استانداردهای معماری مربوط به پارکینگ

 
 
 

معیارهای انتخاب محل مناسب پارکینگ:

درانتخاب محل پارکینگ، باید موقعیت محل اتصال پارکینگ را به شبکه خیابانها کاملا سنجید. درسنجش دسترسی پارکینگ به خیابان باید عوامل زیر را درنظر گرفت:
 
- تداخل با ترافیک خیابان
- تداخل با ترافیک متوقف در تقاطعها در زمان قرمزبودن چراغ راهنما
- تداخل با ممنوعیت گردشها و یا سایر علائم و مقررات کنترل ترافیک
 
 
 
 
فهرست

فصل 1- ضوابط و استانداردهای معماری مربوط به پارکینگ ها 4

مقدمه 5
استانداردها 7
ابعاد وسطح اشغال اتومبیل 9
پارکینگ معلولین 14
انواع پارکینگ 24
پارکینگ های چند طبقه 27
خصوصیات شیب بندی درپارکینگ ها 28
شیب رمپ 29
انواع سیستم های شیب بندی 31
انواع رمپ های هندسی 28
درجه شیب بندی رمپ ها 29
 

فصل 2- ضوابط ومقررات پارکینگ ها 59

1- ضوابط سازمان حمل ونقل وترافیک تهران 60
2- ضوابط ومقررات پارکینگ درتهران 61
3- ضوابط ومقررات پارکینگ درتهران 62
 

فصل3- مطالعات ترافیکی پروژه 64

3-1- تعاریف 65
3-2- مشخصات کلی پروژه 63
مشخصات کلی زمین محل پروژه 70
موقعیت و مشخصات مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان 72
 

فصل 4- تحلیل ترافیکی پارکینگ 75

فصل 5- بررسی گزینه پیشنهادی 94
منابع و ماخذ 107
پیوست 1- مجموعه ضوابط و مقررات و بخشنامه ها 108
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود


 

  • جواد حسین وش

پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی

 

پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی بهمراه پلان حمام - برش طولی و عرضی و همچنین پرسپکتیو حمام به تعداد 37 اسلاید قابل ویرایش حمام علیقلی آقا نام حمام برگرفته از چیست؟ ویژگیهای این حمام چیست؟ نقوش و گچبری نحوه تقسیم گرما نقاشی های حمام سیستم نوردهی حمام استفاده از حمام جرئیات حمام جریان آب در حمام تاثیر صدای آب در حمام کاربری جدید حمام پلان حمام برش طولی عرضی پرسپکتیو حمام


مشخصات فایل

تعداد صفحات 37
حجم 1879 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی

بهمراه پلان حمام - برش طولی و عرضی و همچنین پرسپکتیو حمام

به تعداد 37 اسلاید قابل ویرایش

 

فهرست مطالب:

حمام علیقلی آقا

نام حمام برگرفته از چیست؟

ویژگیهای این حمام چیست؟

نقوش و گچبری

نحوه تقسیم گرما

نقاشی های حمام

سیستم نوردهی حمام

استفاده از حمام

جرئیات حمام

جریان آب در حمام

تاثیر صدای آب در حمام

کاربری جدید حمام

پلان حمام

برش طولی عرضی

پرسپکتیو حمام

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

  • جواد حسین وش

پاورپوینت معماری حمام فین کاشان (تمامی پلان ها-عکس های کل بنا – تحلیل بنا)

 

 

پاورپوینت معماری حمام فین کاشان (تمامی پلان ها-عکس های کل بنا – تحلیل بنا) به تعداد 55 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و دانشجویان رشته های معماری بهمراه تمام مدارک و نقشه های فنی فهرست مطالب پاورپوینت معماری حمام فین کاشان چکیده کلید واژه مقدمه تاریخچه و پیشینه سیر تحول معماری حمام ورودی بینه میاندر گرمخانه خزانه استخریا چاله حوض شاه نشین خن یا تون دودکش و گربه رو نورگیری و تهویه مصالح تزیینات حمام فین نمونه حمام نقششه ها و مدارک فنی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 57
حجم 9298 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

پاورپوینت معماری حمام فین کاشان (تمامی پلان ها-عکس های کل بنا – تحلیل بنا) به تعداد 55 اسلاید قابل ویرایش

مناسب اساتید و دانشجویان رشته های معماری

بهمراه تمام مدارک و نقشه های فنی

 

فهرست مطالب پاورپوینت معماری حمام فین کاشان

  • چکیده
  • کلید واژه
  • مقدمه
  • تاریخچه و پیشینه
  • سیر تحول معماری حمام
  • ورودی
  • بینه
  • میاندر
  • گرمخانه
  • خزانه
  • استخریا چاله حوض
  • شاه نشین
  • خن یا تون
  • دودکش و گربه رو
  • نورگیری و تهویه
  • مصالح
  • تزیینات
  • حمام فین
  • نمونه حمام
  • نقششه ها و مدارک فنی
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

  • جواد حسین وش

دانلود پاورپوینت مجموعه مسکونی تانگو سوئد

دانلود پاورپوینت مجموعه مسکونی تانگو سوئد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 13
حجم 1443 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت مجموعه مسکونی تانگو سوئد جهت رشته معماری در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش


 

معماری (فارسی سره: مهرازی) سبک طراحی و شیوه ساخت و ساز ساختمان‌ها و دیگر سازه‌های فیزیکی که به نیازهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اقوام، نگرش‌ها و جغرافیا است.

معماری، هنر و فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای شهری و دیگر فضاهای درونی و بیرونی برای پاسخ هماهنگ به نیازهای کارکردی و زیباشناسانه است. خلق فضاهای با خلوص بصری در معماری از عمده فعالیت‌های معماران است.
باید معماری را از مهندسی سازه و ساخت و ساز متمایز ساخت. گرچه عمده بناها (نظیر خانه‌ها و مکان‌های عمومی) کاملاً در حیطهٔ دانش معماری است، برخی سازه‌ها و بناهای دیگر (مثل یادمان‌ها، پل‌ها، کارخانه‌ها و…) وجود دارند که در مرزی بین معماری و مهندسی یا معماری و هنر قرار می‌گیرند.

 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

  • جواد حسین وش

پاورپوینت بخش های اصلی موزه معماری

دانلود پاورپوینت بخش های اصلی موزه معماری جهت رشته معماری


مشخصات فایل

تعداد صفحات 7
حجم 43 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بخش های اصلی موزه معماری جهت رشته معماری در قالب 7 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش


در این پاورپوینت کوتاه ، چند دیاگرام و جدول در مورد بخش های اصلی موزه معماری قرار داده شده است . معماری فرایند و هم چنین محصول فرایند برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت ساختمان‌ها و دیگر سازه‌ها می‌باشد. کارهای معماری که به شکل ساختمان بروز می‌کنند، معمولاً به عنوان نمادهای فرهنگی و کارهای هنری شناخته می‌شوند. تمدن‌های باستانی معمولاً توسط بقایای معماری و دستاوردهایشان شناخته می‌شوند.

 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

  • جواد حسین وش

پاورپوینت درمورد تحلیل معماری میدان نقش جهان اصفهان

آشنایی با معماری اسلامی

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت معماری میدان نقش جهان اصفهان در 52 اسلاید شکیل، جامع و کاملا متفاوت و با کیفیت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      52 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  13.4 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

فهرست مطالب پاورپوینت معماری میدان نقش جهان

مقدمه

نام ‌شناسی

جغرافیا و مشخصات

تاریخچه

تاریخچه معاصر

بناهای پیرامون میدان نقش جهان

بررسی مسجد شاه (مسجد امام)

  • موقعیت مسجد امام
  • سازندگان مسجد امام
  • بخش های مختلف مسجد امام
  • چرخش مسجد امام
  • معماری مسجد امام
  • پلان و مقطع طولی مسجد شاه
  • پلان میدان نقش جهان و موقعیت قرارگیری مسجد شاه
  • پرسپکتیو مسجد شاه
  • مقطع گنبد مسجد شاه اصفهان

بررسی مسجد شیخ لطف الله

  • موقعیت و مشخصات مسجد شیخ لطف‌الله
  • جهت بنا نسبت به قبله
  • معماری مسجد شیخ لطف الله

بررسی کاخ عالی قاپو

  • نامگذاری کاخ عالی قاپو
  • موقعیت و مشخصات کاخ عالی قاپو
  • معماری کاخ عالی قاپو

بررسی سردر قیصریه

  • وجه تسمیه سردر قیصریه
  • موقعیت و مشخصات سردر قیصریه
  • معماری سردر قیصریه

ابنیه تخریب شده

کارکرد میدان نقش جهان

گذشته

معاصر

 

منابع

   

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 چرا این فایل را انتخاب کنم؟ 

  • کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی
  • تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده
  • از تصاویر مرتبط در هر اسلاید استفاده شده
  • از چند منبع معتبر جمع آوری و تنظیم شده
  • هر بخش جدا و فهرست بندی شده
  • از فونت های Arial و Tahoma استفاده شده که بصورت پیشفرض در تمامی نسخه های پاورپوینت وجود دارد. این باعث میشه که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد.
  • بروز و فاقد حاشیه و مطالب اضافی می باشد.

 

 

 

 


مطالب مرتبط:

پروژه درس معماری اسلامی

پاورپوینت تحلیل کاخ عالی قاپو

پاورپوینت تحلیل مسجد امام اصفهان

پاورپوینت مسجد شیخ لطف الله اصفهان

پاورپوینت معماری سردر قیصریه اصفهان

منبع خارجی

 
  • جواد حسین وش

پاورپوینت تحلیل معماری سردر و بازار قیصریه اصفهان

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت بازار قیصریه اصفهان و معماری سردر قیصریه در 27 اسلاید شکیل، جامع و کاملا متفاوت و با کیفیت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      27 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  7.09 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

فهرست مطالب پاورپوینت بازار قیصریه اصفهان

تاریخچه بازار و سردر قیصریه

مقدمه

قسمت های اصلی مجموعه قیصریه

موقعیت سردر و بازار قیصریه

وجه تسمیه

معماری سردر قیصریه

معماری بازار قیصریه

خلاصه

 

منابع

  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 چرا این فایل را انتخاب کنم؟ 

  • کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی
  • تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده
  • از تصاویر مرتبط در هر اسلاید استفاده شده
  • از چند منبع معتبر جمع آوری و تنظیم شده
  • هر بخش جدا و فهرست بندی شده
  • از فونت های Arial و Tahoma استفاده شده که بصورت پیشفرض در تمامی نسخه های پاورپوینت وجود دارد. این باعث میشه که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد.
  • بروز و فاقد حاشیه و مطالب اضافی می باشد.

 

  

 


مطالب مرتبط:

پروژه درس معماری اسلامی

پاورپوینت تحلیل کاخ عالی قاپو

پاورپوینت تحلیل مسجد امام اصفهان

پاورپوینت مسجد شیخ لطف الله اصفهان

منبع خارجی

  • جواد حسین وش